Тема :
Основи , їх склад і назви. Класифікація основ .
Мета уроку : розширити знання про класифікацію і номенклатуру неорганічних
речовин на прикладі основ; розвивати
вміння і навички складати формули
основ за валентністю металів ;
складати назви речовин за сучасною
українською номенклатурою ,
розпізнавати класи неорганічних сполук;
розвивати логічне мислення.
Тип уроку:поглиблення і розширення знань.
Форми роботи : групова робота ,робота з опорною схемою ,демонстраційний експеремент .
Обладнання : Періодична система хімічних елементів Д.І Менделєєва, таблиця розчинності , зразки основ .
Хід роботи
І.Організація класу .
ІІ.Мотивація навчальної діяльності:
Про які речовини ми узнаємо сьогодні на уроці ?Які властивості мають ці речовини ?
Ми основи-це не нове ,нас зустрінеш повсяк час .
Формулу складну ми маєм ,і в кінці стоїть –ОН.
Ми всі дуже знамениті ,гідроксиди імениті .
Маєм різні кольори ,ми-безпечні до пори .
Лугом ще нас називають (коли у воді розчиняють ).
Небезпечні ми ,луги -очі й руки бережи .
ІІІ.Вивчення нового матеріалу :
1.Демонстрація зразків основ : Na OH,KOH,Ca(OH)2,Cu(OH)2- свіжеприготований
-що спільного у формулах основ ,які є на вашому столі ?(групи ОН)
-який клас неорганічних сполук називають основами ?
-від чого залежить кількість гідроксильних груп в основах ?(Від валентності металу)
2.Назви основ складаються за схемою :
Назви металу (валентність ,якщо вона змінна)+ слово «гідроксид»
Основи –це складні речовини ,утворені металічними елементами та гідроксильними
Тип уроку:поглиблення і розширення знань.
Форми роботи : групова робота ,робота з опорною схемою ,демонстраційний експеремент .
Обладнання : Періодична система хімічних елементів Д.І Менделєєва, таблиця розчинності , зразки основ .
Хід роботи
І.Організація класу .
ІІ.Мотивація навчальної діяльності:
Про які речовини ми узнаємо сьогодні на уроці ?Які властивості мають ці речовини ?
Ми основи-це не нове ,нас зустрінеш повсяк час .
Формулу складну ми маєм ,і в кінці стоїть –ОН.
Ми всі дуже знамениті ,гідроксиди імениті .
Маєм різні кольори ,ми-безпечні до пори .
Лугом ще нас називають (коли у воді розчиняють ).
Небезпечні ми ,луги -очі й руки бережи .
ІІІ.Вивчення нового матеріалу :
1.Демонстрація зразків основ : Na OH,KOH,Ca(OH)2,Cu(OH)2- свіжеприготований
-що спільного у формулах основ ,які є на вашому столі ?(групи ОН)
-який клас неорганічних сполук називають основами ?
-від чого залежить кількість гідроксильних груп в основах ?(Від валентності металу)
2.Назви основ складаються за схемою :
Назви металу (валентність ,якщо вона змінна)+ слово «гідроксид»
Основи –це складні речовини ,утворені металічними елементами та гідроксильними
групами.
Ме n+(ОН)n- загальна формула основ
Назвемо основи ,які є на вашому столі ,за сучасною українською номенклатурою та
Ме n+(ОН)n- загальна формула основ
Назвемо основи ,які є на вашому столі ,за сучасною українською номенклатурою та
наведемо тривіальні назви цих речовин.
КОН- калій гідроксид (їдке калі )
NaOH- натрій гідроксид (їдкий натр)
Са(ОН)2-кальцій гідроксид (гашене вапно)
Сu(ОН)2- купрум (ІІ) гідроксид
АІ(ОН)3- алюміній гідроксид
3.Класифікація основ ґрунтується на їх взаємодії з водою.Основи поділяються на
КОН- калій гідроксид (їдке калі )
NaOH- натрій гідроксид (їдкий натр)
Са(ОН)2-кальцій гідроксид (гашене вапно)
Сu(ОН)2- купрум (ІІ) гідроксид
АІ(ОН)3- алюміній гідроксид
3.Класифікація основ ґрунтується на їх взаємодії з водою.Основи поділяються на
такі класи :
-розчинні в воді –луги (Nа ОН, КОН, Са(ОН)2 , Ва(ОН)2)
-нерозчинні в воді – гідроксиди ( Сu(ОН)2 , АІ(ОН)3)
Познайомимося з таблицею розчинності . У ній літерою «Н» позначено практично
-розчинні в воді –луги (Nа ОН, КОН, Са(ОН)2 , Ва(ОН)2)
-нерозчинні в воді – гідроксиди ( Сu(ОН)2 , АІ(ОН)3)
Познайомимося з таблицею розчинності . У ній літерою «Н» позначено практично
нерозчинні речовини «Р» -розчинні , «М»- малорозчинні, в тому числі й основи ,солі і
кислоти .
IY.Закріплення вивченого матеріалу :
Робота в парах.
1.За допомогою таблиці розчинності виберіть три-чотири приклади нерозчинних основ ,
IY.Закріплення вивченого матеріалу :
Робота в парах.
1.За допомогою таблиці розчинності виберіть три-чотири приклади нерозчинних основ ,
складіть їх
формули і дайте назви .
2.За допомогою таблиці розчинності виберіть по 3-4 приклади розчинних основ,
2.За допомогою таблиці розчинності виберіть по 3-4 приклади розчинних основ,
складіть їх
формули і дайте назви .
3.Виберіть формули основ:СО2, НСІ, Со(ОН)2, Nа2О, СаСО3, NаОН ,Н2СО3 ,АІ(ОН)3.
4.Складіть формули основ , користуючись Періодичною таблицею
Д.І Менделєєва; Ва(ІІ), Са(ІІ) ,К(І ) ,Мg(ІІ) , Fe(ІІ) , Fe(ІІІ).
1.На які класи поділяються неорганічні речовини?
2.Що називають основами?
3.Який склад мають основи?
4.Як називають основи за сучасною українською номенклатурою ?
5.На які класи діляться основи ?
3.Виберіть формули основ:СО2, НСІ, Со(ОН)2, Nа2О, СаСО3, NаОН ,Н2СО3 ,АІ(ОН)3.
4.Складіть формули основ , користуючись Періодичною таблицею
Д.І Менделєєва; Ва(ІІ), Са(ІІ) ,К(І ) ,Мg(ІІ) , Fe(ІІ) , Fe(ІІІ).
1.На які класи поділяються неорганічні речовини?
2.Що називають основами?
3.Який склад мають основи?
4.Як називають основи за сучасною українською номенклатурою ?
5.На які класи діляться основи ?
Y.Підбиття
підсумків уроку :
YІ.Оцінювання знань учнів.Домашнє завдання. П. 26, стор.138-139 вправи.
YІ.Оцінювання знань учнів.Домашнє завдання. П. 26, стор.138-139 вправи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий