воскресенье, 5 марта 2017 г.






Тема. Оксиди, їх склад і назви. Класифікація оксидів

Мета уроку:  ознайомити з одним із класів неорганічних речовин – оксидами; сформувати вміння називати оксиди за сучасною номенклатурою, наводити приклади основних,кислотних, амфотерних оксидів;  розвинути навики складання формул оксидів, навички самостійної роботи, логічне мислення, пізнавальні здібності учнів,  виховувати інтерес до хімії як науки,бажання пізнавати.

Тип уроку: комбінований урок.
Форми роботи: робота з опорною схемою, розповідь учителя, демонстраційний експеримент.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, зразки оксидів, картки, ком’ютер, дошка.

Епіграф уроку

              «Головний секрет життя: одна людина – нуль, разом тільки – люди», «Праця, праця, не будь – яка, а свідома, осмислена, потрібна людям. Працюючи самі, ви зробите все і для своїх близьких  і для себе, а якщо при цьому успіху не буде, а буде невдача – не біда, спробуйте ще раз»

Д.І.Менделеев



ХІД УРОКУ
І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань, перевірка домашнього завдання
1.     Диктант на знання символів хімічних елементів. ( Діти записують під диктовку вчителя формули простих і складних речовин)
2.     Які речовини називаються простими?
3.     Які речовини називаються складними?
4.     Підкресліть  однією рискою прості речовини, а двома- складні.( із диктанта)  
 Проблемне запитання.
-Подивіться у вікно. Яка пора року?
-Ви відчули який сьогодні мороз, коли ішли до школи?
-А чому ми не мерзнемо в школі і в себе вдома?
-Так, звичайно, нас зігріває опалення. Згорає природний газ, до складу якого входить метан. Для реакції горіння необхідний кисень. На дошці записано рівняння реакції горіння метану.
СН4 + 202 = С02 + 2Н20
— Що ж сталося з кожним елементом, що входив до складу метану? Внаслідок реакції кожен елемент сполучився з киснем, утворивши дві нові для вас сполуки.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Тема сьогоднішнього уроку «Оксиди», то ж нові сполуки називаються оксидами. Що в них спільного?
(Учні самостійно дають визначення класу оксидів).
Слайд 2
Бесіда. 1. Яким газом ми дихаємо?   ( Кисень)
2. Який газ видихаємо?   (вуглекислий- СО2 )
3.Згадайте поняття «бінарна сполука».
Оксиди – бінарні сполуки, до складу яких входить Оксиген
Назви оксидів за сучасною українською номенклатурою складаються за схемою:
Назва елемента (валентність, якщо вона змінна) + Оксид.
Наприклад: CaО — кальцій оксид,
SiO2 — силіцій оксид.
Далі по ланцюжку учні називають оксиди, написані на дошці:
барій оксид; фосфор (V) оксид; ферум (II) оксид; сульфур (IV) оксид; калій оксид; сульфур(VI) оксид.

Демонстраційний дослід 1. Зразки оксидів

Учні розглядають оксиди, на яких написані формули оксидів та їх назви, розділяють їх на три класи.
.

Оксиди металів — основні оксиди.
Оксиди неметалів — кислотні оксиди.
Амфотерні оксиди — це оксиди, що проявляють властивості й кислотних, і основних оксидів. 

IV. Закріплення знань
1.     Поєднати назви та формули. (Слайд 4)
2.     Самостійна робота за варіантами (Слайд 5, 6)
Завдання: 1.за навчальною таблицею вибрати оксиди,що розташовані в колонці вашого варіанта та назвати їх.
2.По одному учню з різних варіантів пишуть на дошці оксиди.
3.Розподіліть написані на дошці оксиди на оксиди металів і оксиди неметалів.
Заповнюємо таблицю самостійно в зошиті.. (Слайд)
(Учні виконують завдання за варіантами, потім перевіряють роботи один одного – взаємоперевірка)

5.Задача.
Обчисліть в якому з оксидів масова частка Нітрогену більша – нітроген(І) оксиді чи нітроген() оксиді. (робота в парах)

V. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 25 підручника, стор. 134-135

Творче завдання.
1.     Найпоширеніший оксид на Землі – вода. Підрахуйте скільки води витрачає ваша родина за добу. Чи можете витрачати її менше?. Запропонуйте шляхи економії води в вашій родині.
2.     Скласти формули оксидів елементів ІII періоду з вищою валентністю, дати назви, зазначити клас.



Комментариев нет:

Отправить комментарий