среда, 22 декабря 2021 г.

Інформація щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання

 

Інформація

щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання за 2021 рік у Липівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів.

 

    Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.                  Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

     Проблема, над якою працює педагогічний колектив школи: «Виховання соціально-активної, гуманно спрямованої особистості, яка в своїй діяльності керується загальнолюдськими і культурно-національними цінностями»

       Національно - патріотичне виховання в Липівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів  здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу учнів , їх духовності і культури, виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.
Напрямками роботи  закладу з національно-патріотичного виховання є:
−    формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
−    формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
−    збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
−  виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
−  формування національної  свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
−  формування  соціальної  активності;
−  виховання правової культури особистості;
− формування  й  розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
−  формування в  учнів потреби до праці  як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та  духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
         В області формування виховної системи закладу  зроблено:
1. Сформовано методичне об’єднання класних керівників (щодня ведеться виховання учнів, систематично проводяться наради класних керівників, проводиться збір і аналіз методичного матеріалу, надається методична допомога класним керівникам).

 2. Створено Раду учнівського самоврядування школи (сформований як виборчий орган,  розподілені обов'язки членів учнівської ради, робота ведеться за різними напрямками).
 3. Створена система додаткової освіти,  учні закладу відвідують  гуртки та секцію з волейболу.
 4. Сформовано шкільні традиції проведення таких заходів (День знань, Свято квітів, Містер та Міс Осінь, Свято Врожаю, День вчителя, День Вишиванки, Новорічні свята, Українські вечорниці, День захисника Вітчизни , Козацькі забави, Всесвітній день української хустки, святкові концерти до Міжнародного жіночого дня , до Дня Матері, український ярмарок, до Дня Соборності України, День Пам’яті та примирення , Останній дзвоник, Випускний вечір, проведення предметних тижнів).
 5. Встановлено зовнішні зв'язки з  громадськими організаціями, працівниками служби у справах дітей, спеціалістами соціальної служби для дітей та молоді, інспектором ювенальної превенції сектору превенції Талалаївського ВП Прилуцького ВП ГУНП.

     Для реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання перед педагогічним колективом закладу стоять наступні завдання:

1. Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та можливостей:

- створені належні умови для рівного доступу до якісної освіти;        

- вжиті заходи для забезпечення організаційно-правових засад діяльності закладу, їх належного кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення.

2. Виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь:

-У кожному класі розміщені куточки державної символіки.  На початку проведення різноманітних урочистих зібрань, спортивних змагань, інших масових заходів, які присвячені державним святам, піднімається державний прапор та звучить гімн України.

-  Проведення в закладі правової освіти та виховання, направленої на розвиток у школярів почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця в суспільстві, можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків;

-Цикл заходів на тему: «Мої права і обов’язки за Конституцією України».

3. Сприяння отримання молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу:

- Екскурсії до музею закладу та краєзнавчого музею селища

- Перегляд виставок літератури в шкільній бібліотеці , присвячених пам’ятним датам .

4. Формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації:

-Проводяться різноманітні творчі конкурси знавців української мови, літературні вечори;

-    Заходи з відзначення Днів української писемності та мови.

-    Участь у Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика.

-    Участь учнів та працівників школи у написанні Всеукраїнського диктанту.

- Участь у конкурсі «Об’єднаймося ж, брати мої!».

- Шевченківський тиждень (за окремим планом)

5. Формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне, на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини.

- Заходи до Дня українського козацтва;

- Спортивні змагання «Здоровий дух – здорове тіло»;

- Конкурс плакатів «Герої минулі – герої сучасні»;

- Конкурс знавців історії українського козацтва;.

- Організація виставки дитячих малюнків для бійців ООС;

- Написання листів миру бійцям ООС;

- Перегляд відеофільму «Герої Небесної Сотні».

- Програма «Діалог поколінь». Зустрічі з учасниками ООС;

- Створення тематичних виставок  «Джерела толерантності», «Голодомор. Тоталітарний режим проти народу і людини»;

-  Проведення заходів до Дня пам’яті та примирення та інших пам’ятних дат;

- Виховні години до Дня пам`яті жертв голодомору та політичних     репресій. Акція «Запали свічку»;

- Виховні години до Міжнародного дня пам’яті жертв геноциду, вшанування їх гідності «Україно моя, у нас ти одна»;

- Виховні години до Дня пам’яті під Крутами. Лінійка «Лицарство Крут! О, нам вас не забути»;

- Заходи до Дня Соборності України. Флешмоб «Ми – вкраїнська сім’я»,

- Інтелектуально-розважальна гра «Гідні бути українцями».

6. Відновлення і вшанування національної пам’яті.

- У планах роботи закладу  передбачені заходи, відповідно до Календаря дат  з національно-патріотичного виховання ;

- У шкільній бібліотеці організовані тематичні експозиції (згідно плану);

- Виховні години до  річниці визволення Талалаївщини та с. Липове від нацистських загарбників;

-  Проведення операції «Урок», «Забуті могили»

7. Відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді.

-Заходи з відзначення Дня українського козацтва;

- Підтримка та розвиток в молодіжному колі волонтерського руху, залучення школярів до посильної допомоги людям похилого віку, інвалідам.

-  Заходи до Дня Збройних Сил України;

-  Героїко-патріотичний захід «Хоробрі серця» до Дня захисника України;

- Посвята у козачата «Козацька держава – наша гордість і слава»;

-  Забезпечення участі школярів у акціях «Серце до серця», «Щаслива мрія», « Чисте довкілля».

     В школі працює гурток з національно-патріотичного виховання «Патріот», який сприяє формуванню та розвитку гармонійної людини, повноцінної особистості, патріота Батьківщини та підготовці до участі у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл » («Джура»). Гуртковою роботою охоплено 15 хлопців та дівчат. Фізичному розвитку підлітків сприяє участь у спортивній секції з волейболу.

    Учні є постійними учасниками різноманітних обласних, Всеукраїнських конкурсів. Учасники освітнього процесу взяли участь у конкурсах «Український сувенір» та «Новорічна композиція»,  Всеукраїнський конкурс «Репортер», Міжнародний конкурс знавців рідної мови ім. Петра Яцика . На І обласний конкурс «Молодь! Армія! Країна!», який присвячений 30-річчю Збройних Сил України, була представлена робота в номінації «Слава Україні! Героям Слава!» про випускника нашої школи Семінька Володимира.

              

                  

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий