урок з хімії у 10 класі на тему "Хлориди"
Цілі: Ознайомити із способами
добування та властивостями хлоридів; продовжити формувати практичні вміння і
навички проведення експерименту; повторити правила безпеки під час проведення
дослідів; розвивати вміння й навички складання рівнянь реакцій на прикладі
хімічних властивостей хлоридів; повторити алгоритм розв’язку задач на «на
надлишок»;ознайомити із галузями застосування хлоридної кислоти та хлоридів.
Тип уроку: комбінований
Форми роботи: виконання тестових
завдань, розв’язування задач, самостійна робота, створення проекту, проведення
дослідів.
Обладнання: ватман, картки з
назвами та малюнками хлоридів, лабораторне обладнання до демонстрацій дослідів.
НАВЧАЄМОСЯ
   НЕ ЗАРАДИ  ШКОЛИ,
 А ЗАДЛЯ
   ЖИТТЯ …                          
                                                                                                                      СЕНЕКА
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
·        
Емоційна готовність:  
·        
Створення ситуації успіху:
У вас найкращий сусід по парті. Притуліть свої долоні до долонь сусіда і
промовте:
Теплом своїх долоньок
Я з другом поділюсь
Урок цікавий, новий
Я знову розпочну!
ІІ. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань учнів.
1. Pозв’язати експериментально-розрахункову задачу (індивідуальне
завдання):
Долийте до 4г цинку хлоридну кислоту в надлишку. Яка маса солі, що
утворилася? Дайте їй назву.
2. Виконайте тест:
- Галоген, який має найбільшу електронегативність, — це: А) Br; Б) Cl; В) F; Г) I.
 
1 
 | 
  |
2 
 | 
  |
3 
 | 
  |
4 
 | 
  
- Інтерактивна вправа. «Я знаю, що....» (учні доповнюють речення).
 
- Оформлення проекту на ватмані.
 
2. Електронна конфігурація: а) атома Хлору – це:   
           А) 1s22s22p63s2; В) 1s22s22p63s23p4;
           Б) 1s22s22p63s23p5; Г) 1s22s22p63s23p6.
3. Ізотопи Хлору різняться між собою
            А) числом протонів;
  Б) числом нейтронів; 
                       В)
числом електронів.
4. Характеристики хлору за стандартних умов
 А) газ;
                 В)
рідина;
             Ґ)
отруйний;
 Б) неотруйний;    Г) без кольору;
    Д) забарвлений.
5. Добутий хлор у лабораторії збирають витісненням
          А) води;  Б) повітря
у посудину дном донизу;
                    В)
повітря у посудину дном догори.
6. Хлор у хімічних реакціях порівняно з воднем:
А)менш активний; Б)більш активний; В)активність однакова.
7. Хлороводень збирають у посудину витісненням:
           А) повітря з посудини дном
донизу;
           Б) повітря з посудини дном
догори;   В) води.
8. Реагент для визначення хорид-іонів у розчині — це:
            А) барій нітрат;
         В) барій хлорид;
            Б) аргентум нітрат;
   Г) аргентум хлорид.
9. Речовини, з якими не реагує хлоридна кислота, — це
            А) хром;
                      В)
карбон(ІV) оксид;
            Б) натрій сульфат;
     Г) ферум(ІІІ) гідроксид.
10. Розставте галогени у порядку спадання електронегативності:
             А)
Сl
                                  
             Б)
F 
             В)
I
             Г)
Br
3.Розставте коефіцієнти у рівняннях реакцій за допомогою методу
електронного балансу:
                                        НCl
+ MnO2 = MnCl2 + Сl2↑ + Н2О
4. Закінчіть схему (усно): 
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розгадайте анаграму: 
О с і л
Р д ї л х н о и о
И с л т о к и
ІV. Повідомлення теми та цілей уроку методом чистої дошки.
V. Опрацювання нового матеріалу.
1. Повідомлення учня про значення хлоридної кислоти (захист
проекту-презентації)
2. Проведення дослідів. Добування хлоридів  
Учні повторюють правила техніки безпеки, проводять досліди, записують
рівняння реакцій.
3.           
Властивості хлоридів. Самостійна робота в группах. Учні дописують праву
частину рівнянь і називають властивості солей хлоридної кислоти.
KCl ↔
CuCl2 + Zn →
MgCl2 + KOH →
CaCl2 + AgNO3 →
4.           
Застосування хлоридів. Розповідь вчителя, доповнення учнями проекту.
VІ. Розв’язування задч на надлишок.
Задача 1 (самостійно). 
Задача 2 (фронтально із записом на дошці).
VІІ. Рефлексія.
VІІІ. Домашнє завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий