урок з хімії у 10 класі на тему "Хлориди"
Цілі: Ознайомити із способами
добування та властивостями хлоридів; продовжити формувати практичні вміння і
навички проведення експерименту; повторити правила безпеки під час проведення
дослідів; розвивати вміння й навички складання рівнянь реакцій на прикладі
хімічних властивостей хлоридів; повторити алгоритм розв’язку задач на «на
надлишок»;ознайомити із галузями застосування хлоридної кислоти та хлоридів.
Тип уроку: комбінований
Форми роботи: виконання тестових
завдань, розв’язування задач, самостійна робота, створення проекту, проведення
дослідів.
Обладнання: ватман, картки з
назвами та малюнками хлоридів, лабораторне обладнання до демонстрацій дослідів.
НАВЧАЄМОСЯ
НЕ ЗАРАДИ ШКОЛИ,
А ЗАДЛЯ
ЖИТТЯ …
СЕНЕКА
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
·
Емоційна готовність:
·
Створення ситуації успіху:
У вас найкращий сусід по парті. Притуліть свої долоні до долонь сусіда і
промовте:
Теплом своїх долоньок
Я з другом поділюсь
Урок цікавий, новий
Я знову розпочну!
ІІ. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань учнів.
1. Pозв’язати експериментально-розрахункову задачу (індивідуальне
завдання):
Долийте до 4г цинку хлоридну кислоту в надлишку. Яка маса солі, що
утворилася? Дайте їй назву.
2. Виконайте тест:
- Галоген, який має найбільшу електронегативність, — це: А) Br; Б) Cl; В) F; Г) I.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
- Інтерактивна вправа. «Я знаю, що....» (учні доповнюють речення).
- Оформлення проекту на ватмані.
2. Електронна конфігурація: а) атома Хлору – це:
А) 1s22s22p63s2; В) 1s22s22p63s23p4;
Б) 1s22s22p63s23p5; Г) 1s22s22p63s23p6.
3. Ізотопи Хлору різняться між собою
А) числом протонів;
Б) числом нейтронів;
В)
числом електронів.
4. Характеристики хлору за стандартних умов
А) газ;
В)
рідина;
Ґ)
отруйний;
Б) неотруйний; Г) без кольору;
Д) забарвлений.
5. Добутий хлор у лабораторії збирають витісненням
А) води; Б) повітря
у посудину дном донизу;
В)
повітря у посудину дном догори.
6. Хлор у хімічних реакціях порівняно з воднем:
А)менш активний; Б)більш активний; В)активність однакова.
7. Хлороводень збирають у посудину витісненням:
А) повітря з посудини дном
донизу;
Б) повітря з посудини дном
догори; В) води.
8. Реагент для визначення хорид-іонів у розчині — це:
А) барій нітрат;
В) барій хлорид;
Б) аргентум нітрат;
Г) аргентум хлорид.
9. Речовини, з якими не реагує хлоридна кислота, — це
А) хром;
В)
карбон(ІV) оксид;
Б) натрій сульфат;
Г) ферум(ІІІ) гідроксид.
10. Розставте галогени у порядку спадання електронегативності:
А)
Сl
Б)
F
В)
I
Г)
Br
3.Розставте коефіцієнти у рівняннях реакцій за допомогою методу
електронного балансу:
НCl
+ MnO2 = MnCl2 + Сl2↑ + Н2О
4. Закінчіть схему (усно):
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розгадайте анаграму:
О с і л
Р д ї л х н о и о
И с л т о к и
ІV. Повідомлення теми та цілей уроку методом чистої дошки.
V. Опрацювання нового матеріалу.
1. Повідомлення учня про значення хлоридної кислоти (захист
проекту-презентації)
2. Проведення дослідів. Добування хлоридів
Учні повторюють правила техніки безпеки, проводять досліди, записують
рівняння реакцій.
3.
Властивості хлоридів. Самостійна робота в группах. Учні дописують праву
частину рівнянь і називають властивості солей хлоридної кислоти.
KCl ↔
CuCl2 + Zn →
MgCl2 + KOH →
CaCl2 + AgNO3 →
4.
Застосування хлоридів. Розповідь вчителя, доповнення учнями проекту.
VІ. Розв’язування задч на надлишок.
Задача 1 (самостійно).
Задача 2 (фронтально із записом на дошці).
VІІ. Рефлексія.
VІІІ. Домашнє завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий