Урок з хімії 7 клас на
тему «Відносна молекулярна маса речовини»
Конструктор уроку хімії «Відносна молекулярна
маса речовини.
Її
обчислення за хімічною формулою»
Тема уроку
|
Форми роботи на уроці
|
|
учнів
|
вчителя
|
|
Відносна молекулярна маса речовини.
Її
обчислення за хімічною формулою
|
|
|
ХІД УРОКУ
І. Релаксація (2хв).
Учні слухають та уявляють
Слухаючи вислів про найпоширенішу речовину на землі –
воду, ви заплющіть очі й уявіть воду у її природних станах: річку, озеро, море.
Вода – ти саме життя, ти
наповнюєш нас радістю,що не пояснити ніякими почуттями, з тобою
повертаються до нас сили з якими ми вже попрощалися”
Антуан
де Сент-Екзюпері
ІІ. Актуалізація опорних
знань учнів (5хв).
- Фронтальна бесіда:
Запитання
вчителя
·
Яка формула води?
·
Дайте визначення поняття «валентність».
·
Яку валентність у сполуках проявляють Оксиген, Гідроген, Натрій, Алюміній?
·
Чи всі елементи проявляють у сполуках сталу валентність?
·
Назвіть елементи, які виявляють змінну валентність.
1. Робота з картками.
Учитель демонструє формули сполук, учні
називають відмінність у цих формулах. Наприклад, Cu2O і CuO, NО2 і N2О.
Відповіді
учнів
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності (2хв).
- шляхом
створення проблемної ситуації
П’ятачок та Вінні-Пух
йшли на День народження до ослика Іа та несли йому три кульки. Кульки були
заповненні різними газами: киснем, воднем та повітрям. Одна з них весь час
чомусь хотіла злетіти, інша намагалася впасти на землю. П’ятачок та Вінні-Пух
вирішили дізнатися про причину цього явища у Мудрої Сови.
Як ви вважаєте, якою
була її відповідь?
Пропозиції учнів
- шляхом
бесіди.
Запитання:
- З чого складаються
речовини?
- А молекули?
- Про яку характеристику
атома ми вже говорили?
- А чи має масу
молекула?
Повідомлення
вчителем теми уроку
Отже, завданням нашого
уроку є:
навчитися визначати
хімічну величину, яка дає змогу порівняти маси різних речовин однієї і тієї ж
кількості.
В основі цих обчислень
лежить поняття «відносна молекулярна маса».
Учитель називає навчальні
цілі уроку
- поглибити поняття про хімічну формулу, її
використання для розрахунків;
- ознайомитись із поняттям “відносна молекулярна
маса речовини”;
- формувати вміння й навичк иобчислювання за
хімічними формулами;
- навчитися визначати відносну молекулярну масу
простих і складних
речовин за їх
формулами;
- виховувати в собі почуття відповідальності
ІV. Вивчення нового
матеріалу (15хв)
Запитання
вчителя
1. Бесіда:
- Із яким
поняттям співзвучна тема уроку? (Із відносною атомною масою.)
- Із чого
складаються молекули речовини? (З атомів.)
- Чи пов’язана ця величина з
відносною атомною масою? Як саме? (Сума атомних мас складає відносну
молекулярну масу.)
Відповіді учнів
2.
Робота з підручником (по варіантах.)
·
Учні І варіанту читають визначення відносної атомної маси.
·
Учні ІІ варіанту читають про спосіб обчислення відносної молекулярної маси.
Термінологічна робота
Після виконаного
завдання учні роблять перевірку за допомогою слайда презентації.
3.
Завдання вчителя: мотиваційний прийом «Відгадай і обчисли»
Перед вами завдання: обчислити відносні молекулярні маси речовин, які є
відгадками до загадок від Мудрої Сови.
Учитель загадує
загадки
Загадки:
- Я – газ без кольору, без
смаку.
Я непомітний в вишині.
Та жити, друзі, неможливо
Без мене людям на Землі.
Я вам будинок обігрію,
В лікарні вилікую вас.
А, реагуючи із воднем,
Я воду утворю для вас.
Якщо колись (не дай-то Боже),
Я зникну раптом на Землі,
Життя зупиниться назавжди.
Я – найцінніший на Землі.
(Кисень)
Обчислення
відгадують і обчислюють Mr кисню:
Мr
(О2)=16·2=32
- Ти
рідка, тверда, ще й пара.
Знають всі тебе сповна.
Не звариш без тебе
страви,
Хоч сама ти несмачна.
(Вода)
Обчислення
відгадують і обчислюють Mr води:
Мr
(Н2О)=1·2+16=18
Учні
роблять записи на дошці і в зошиті
Оцінювання.
4.
Демонстрація досліду.
Учитель
демонструє
А зараз давайте
поспостерігаємо цікаве явище, яке має назву «Шипучка».
Учні спостерігають та
обчислюють відносну
молекулярну масу натрій гідроген карбонату, що утворився під час реакцій:
Мr (NаНСО3)=23+1+16·3=72,
Один
учень робить обчислення на комп’ютері та
висвітлює
його на дошці за допомогою проектора.
Оцінювання
Мотиваційний елемент (бесіда): Чи зустрічали ви таке
явище в побуті?
Яке
його значення?
Чи
правильно роблять дорослі?
Чи
має ця рочовина інше використання?
V. Фізкульт хвилинка
(1хв).
Учні виконують вправи
Раз - підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три, чотири – рівно встати,
Будем знову працювати.
VІ. Закріплення
вивченого матеріалу (15хв)
Учні працюють у групах
- Робота в групах.
Учні кожної групи
одержують завдання пізнавального характеру. Потрібно прочитати запропонований
матеріал та обчислити відносну молекулярну масу речовини.
Завдання:
- І
група. Мr (NaCl)=23+35,5=58,5
- ІІ
група. Мr (СО2)=12+16·2=44
- ІІІ
група. Мr (СаСО3)=40+12+16·3=100
- ІV група. Мr (СаО)=40+16=56
Працюючи над завданням, один учень з групи, що виконала завдання заносить
правильний запис в комп’ютер. Усі результати показуються на екрані.
Інший учень з кожної групи на коках розміщує свій результат.
Оцінювання.
Учитель звертає увагу на
те, яка кулька найлегша, а яка найважча.
2.
Виконання учнями тесту.
Самостійна робота
Оцінювання
Запитання до учнів: Чи виконали ми завдання
, що було поставлене перед нами на початку уроку?
Запитання до учнів
3.
Бесіад із учнями:
- Дайте
визначення поняття «відносна молекулярна маса речовини».
- Як визначити відносну
молекулярну масу речовини?
Як
її позначають?
Оцінювання
VІІ. Підведення
підсумків. Оцінювання (4хв)
Гра «Мікрофон»
Озвучте свою думку про
цікаві моменти уроку за допомогою уявного мікрофона.
На уроці я дізнався про…
VІІІ. Домашнє завдання
(1хв).
- Опрацювати
§11;
- Виконати
№2 (ІІІ – ІV рівня) на с.50 робочого зошита.
- Додаткове завдання.
Розв’язати задачу: Атомна маса елемента А у
1,4375 разів більша, ніж атомна маса елемента В. сума атомних мас
елементів А і В складає 39. Використовуючи ці дані, складіть формулу
сполуки АВ та обчисліть її відносну молекулярну масу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий